hoe komt het dat ik pijn heb aan mijn tandvlees?

Sinds een paar dagen heb ik last van mijn tandvlees, onderaan, aan linker kant en de rechterkant. ik snap niet zo goed waarom, want ik poets voldoende 2 keer per dag ( soms wel 3 keer ). Het kan misschien liggen aan mijn beugel, want ik kreeg een paar dagen geleden (toen het ook begon) een nieuw draadje, en blokje. Tijdens het poetsen doet het erg zeer, niet heel mijn tandvlees. maar op precies 1 plekje, en het bloed ook een beetje.

Hoe kan ik het best het verzorgen?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
Ivana
10 jaar geleden
Spoelen met kamillethee (warm) werkt verzachtend en genezend. Kamillethee bevat vitamine C.

Antwoorden (1)

Ik vermoedt dat je tandvlees ontstoken is, naast het poetsen is het ook belangrijk om te flossen, ragen of tandenstokers te gebruiken en je tong en mondholte mee te poetsen. Om de ontsteking zo snel mogelijk te onderdrukken kun je spoelen met bijv waterstofperoxide 3%. Ga eens naar een mondhygiënist om te leren hoe je je gebit zo schoon mogelijk kunt houden. Als je dat goed doet, zullen ontstekingen in de toekomst minder, of niet meer, voorkomen.

Toegevoegd na 2 uur:
Met een elektrische tandenborstel poetsen maakt ook beter schoon dan met een handtandenborstel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik zal het advies gaan volgen. maar ik ga dan nog even wachten, of het ernstiger word of gaat minderen. Weet jij misschien of groene thee daadwerkelijk goed is voor je gebit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit Japans onderzoek blijkt dit goed te zijn, drink het dan wel zonder suiker: http://www.scientias.nl/groene-thee-maakt-tanden-sterker/7614