Hoe kom ik van amandelstenen af zonder mijn amandelen weg te laten halen?

Ik heb al heel erg lang last van stinkende stukken uit mijn keel, ze ruiken heel vies en geven mij een slechte adem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amandel stenen komen doordat je veel kanaaltjes in de amandelen hebt. Niks helpt daardoor. Weg halen die dingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al iets geprobeerd?

Antwoorden (1)

Een goede mondhygiëne verkleint de kans op amandelstenen, omdat voedselresten zo minder kans krijgen zich in de amandelcrypten en –groeven te verzamelen. Amandelstenen die er al zijn spoel je gelijkertijd stukje bij beetje weg.
• Schraap dagelijks je tong
• Gorgel een tot twee keer daags met een mondspoeling, probioticum of zout water
• Stop met roken (als je dat doet)
• Eet gezond en gevarieerd
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb net ook ergens gelezen dat je geen zuivel meer moet drinken ofzo bij amandelstenen
Amadea
10 jaar geleden
Pure melk en yoghurt hebben een neutraliserende werking, dus dat lijkt mij stug. Ze zullen dan de zuiveldrankjes bedoelen. Die zitten vol suiker, kleur- en smaakstoffen.