kan je je wijsheidstanden direct laten trekken als je net een beugel hebt gehad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat Belgisch voor verstandskies?

Antwoorden (1)

Dat kan. Maar de tandarts bepaalt - na het maken van foto's- of het wel nodig is om je verstandskiezen ( zo heten die!) te laten trekken. Ik heb al mijn verstandskiezen nog op mijn oude dag. Soms echter liggen de wortels van de kiezen heel slecht of is de ontwikkeling van de kiezen niet goed of nemen de kiezen te veel ruimte in en dan kan de tandarts besluiten ze te verwijderen. maar als ze helemaal gaaf zijn en er niets mee mis is, dan laat hij ze gewoon zitten. Ze gaan een mensenleven mee.
Een ding: de tandarts beslist of het wel of niet zou moeten gebeuren en die neemt het aspect van de beugel gewoon mee in zijn beslissing.