driejarige dochter valt: losse voortanden en blauw tandvlees, wat nu?

Mijn dochter is op de badrand gevallen op haar voortanden, eigenlijk net erboven, het tandvlees is blauw, de twee voortanden staan iets los, wat kan ik doen? Waar moet ik op letten?? Gaat ze die tanden verliezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
13.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat jij moet doen is een vraag stellen op een forum. Schakel vooral geen medische hulp in want een huisarts heeft er natuurlijk geen verstand van, laat staan een tandarts
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zei de tandarts?

Antwoorden (3)

Afspraak met de tandarts maken lijkt me.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Best eens naar tandarts gaan en zien wat die zegt. Toen mijn zoontje rond de 5 jaar was heeft die zo eens op school gevallen. Zijn tanden waren door zijn lip, wat hevig bloedde en 1 van zijn bovenste voortanden stond ook wat los en beetje verschoven. Ik ben dan zowel naar de huisarts (die knipte los velletje aan lip weg) als naar de tandarts geweest met hem. De tandarts zei dat het niet veel kwaad kon, die tand is weer vanzelf vast gekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onmiddellijk naar de spoed. Iedere minuut telt. Als dit niet direkt wordt verzorgd kan dit grote gevolgen hebben voor haar latere tanden. Door de val kunnen er beschadigingen zijn aan haar latere tanden die gevormd worden. Er kan ook een breuk zijn aan het bat waar ze op gevallen is. Hou er rekening mee dat kinderen van die leeftijd niet echt kunnen zeggen wat ze voelen. Haar melktandjes kunnen er ook vroegtijdig door uitvallen. Dit betekend dat ze dan zonder tanden moet lopen tot haar andere tanden uitkomen, als die al niet beschadigd zijn.
Ik spreek uit ondervinding, omdat mijn dochter ook op haar melktandjes was gevallen. Waardoor er 1 opnieuw naar binnen was gedrukt en daarbij haar volgende tand heeft beschadigd zodanig dat die later is verwijderd, en er een valse tand is ingezet
Dus geen tijd verliezen.
Robby BB