Kan het kwaad een vaccinatie hepatitis A enB op dezelfde dag te krijgen als een verdoving bij de tandarts?

Ik moest het vaccin en een gaatje laten vullen vandaag. Ik heb de tandarts niet ingelicht maar heb nu wel heel veel kiespijn na het vullen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Antwoorden (2)

Meestal heb je weinig last van het vullen van een kies, de verdoving doet vaak meer pijn dan het vullen en boren zelf. Doe het dus zonder verdoving! Licht de GGD of andere instantie waar jij jouw vaccinaties haalt in, die kunnen vertellen of het kan of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonder verdoving? Ammenooitniet! Heb als kind vaak onnodig zitten creperen van de pijn. Mijn hemel, wat was ik bang voor de tandarts. Gelukkig krijg ik nu gewoon een verdoving als ik daarom vraag. Die prik vind ik veel minder erg dan het boren. Maar goed, kennelijk verschilt dat van persoon tot persoon.
Ik had het ook eens voor, niet met de verdoving van de tandarts erbij, maar wel een soortgelijke situatie. Normaal gezien is de vaccinatie van hepatitis A en B, bestaande uit 2 vaccins. Dat mag normaal gezien niet op dezelfde dag, er moet een termijn van een weekje ongeveer tussen de 2 vaccinaties zijn. Ik zou het ook niet doen wanneer je een verdoving hebt ondergaan, anders kan je de volgende dagen bijwerkingen hebben (bv. pijn,..). Je moet je huisarts of de dokter die je vaccins inspuit altijd verwittigen als je een andere stof hebt binnengekregen, want je weet maar nooit of het een reactie op elkaar geeft. :)