Hoe weet je welke tandenborstel het beste is voor je eigen gebit?

Mbt: soft, medium of hard. Is dat maar net welke je het fijnste vind of heeft het ook een specifieke functie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Een zachte tandenborstel is het beste, op de electrische tandenborstel na, de zachte tandenborstel wint het, omdat die je tandvlees geen schade toericht, echter blijft de manier van poetsen het belangrijkste, ga eens langs bij een mondhygiëniste om de juiste poetstechniek onder de knie te krijgen, zij/hij kan je ook gelijk aan een goede start helpen, door je gebit eens grondig te reinigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

Je kunt dat het beste aan de tandarts vragen. Mijn tandarts is overigens voorstander van zachte tandenborstels.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, volgens mij is er geen enkele tandarts die harde tandenborstels aanraadt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe krijg jij het voor elkaar 2 keer hetzelfde antwoord te plaatsen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zet ook wel eens per ongeluk 2x dezelfde reacties, komt door de computer, niet door mij. Verder komt het heel veel voor dat iemand twee keer dezelfde vraag stelt.
bamibal
11 jaar geleden
Twee keer antwoorden kan normaal gesproken niet. Zal wel een bugje zijn. Hij is wel twee keer als punt geteld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat er geen verschil is met twee keer dezelfde reactie of twee keer dezelfde vraag met een seconde verschil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar je kunt de andere toch gewoon verwijderen? Dat kan ik niet met een dubbele reactie.
Dat hangt sterk van je eigen voorkeur en poetsgedrag af.
Probeer verschillende technieken en controleer je eigen werk met van die roze pilletjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zachte tandenborstel is het beste en werkt prima om plak te verwijderen mits je 2x per dag je tanden poetst. Een electrische tandenborstel geeft de voorkeur. Die maakt met hetzelfde gemak net zo goed schoon....

Toegevoegd na 23 uur:
Oeps....ik bedoelde: een electr. tandenborstel maakt met minder moeite toch net zo goed schoon want je hoeft zelf geen poetsbewegingen te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Hetzelfde gemak, en net zo schoon. Waarom heeft een elektrische dan toch de voorkeur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps, foutje. Ik bedoelde: met minder moeite worden je tanden toch net zo schoon. Je hoeft nl zelf geen poetsbewegingen te maken..