Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn deze pijnlijke plekken op mijn tandvlees?

Ik heb af en toe last van zeer pijnlijke plekken op mijn tandvlees, geheel willekeurig. Ene keer op 2 plekken op de bovenkaak, ander keer bij mijn snijtand op de onderkaak. Het doet dan op 1 plek voor 1-2 pijn. Vooral tijdens het poetsen doet het erg pijn. Dan is het bijna niet te doen. Ik was paar maanden geleden na de mondhygienist geweest en die had paradontitis geconstateerd. Alleen heb ik nu jongerenverzorgd van Menzis dus kan ik het niet betalen. Zou deze pijn hierdoor komen? Het doet trouwens alleen pijn als je er druk op toepast.

Is een paradontitis behandeling trouwens echt een must? Ik ben een arme student dus als ik over moet gaan na pakket 3 zal het me erg veel geld kosten. Ze bleef maar zeggen dat als ik het niet doe ik later me tanden zal kwijtraken hierdoor. Overdrijft ze een beetje? Kan het niet overgaan als ik gewoon goed poets en flos?

Nog 1 vraag. Welke verzekering en pakket raad u aan als ik een paradontitis behandeling wil uitvoeren? Ik ben op zoek na het aller goedkoopste.
Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag eens aan haar wat de totale behandeling kost evt onderhandelen voor een totaal prijs en bekijk dan of het rendable is om de duurdere verzekering te nemen, vaak is het voordeliger om te sparen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je mondhygiëniste heeft gelijk:
Parodontitis is een ernstige ontsteking van het tandvlees en het kaakbeen. Parodontitis ontstaat meestal uit een reeds bestaande tandvleesontsteking (gingivitis). Wanneer deze