Wat moet je laten of doen als je verstandskies verwijderd wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Pijnstillers slikken. Even vragen aan de tandarts wat en hoe veel. (tegen mij is ooit gezegd: 1e dag om de twee uur 1 ibuprofen of 2 paracetamol, maar dat is best veel en misschien niet nodig voor jou)
Evt vast een coolpack of zakje erwten in de vriezer. Kun je tegen je wang houden tegen de zwelling.
Het is overigens niet gezegd dat jij er heel veel last van gaat krijgen, maar het kán wel.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen ibuprofen voor het trekken van tanden of kiezen nemen, dat verdund het bloed, wordt afgeraden door tandartsen en kaakchirurgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar ná mag wel

Andere antwoorden (3)

Zorg dat je je tanden gepoetst hebt, voordat je naar de tandarts gaat, wel zo fris voor de tandarts, je kunt een dag van tevoren beginnen met Arnica te slikken, slik dat door totdat de wond geheel genezen is, dat versneld het genezingsproces.
Je kunt om te ontspannen oordopjes met muziek in je oren doen en het verder over je heen laten komen.
Pijnstilling krijg je meestal wel een recept voor mee, anders is Ibuprofen 400 mg, wel eerst lezen of het geschikt voor je is, voldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet roken!!
Verder heb je al hele goede antwoorden
Ik heb gerookt na een behandeling en dat is geeindigt in een opname
Dat ging zo erg ontsteken dat alles weer open moest en ik een aantal dagen aan een infuus moest
Dus dat moet je echt niet doen
Ik zeg dit niet om je bang te maken
De behandeling stelt niets voor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt dus + van mij, in het ziekenhuis belanden is wel erg extreem, maar roken moet je inderdaad ook laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De arts zei toen 3 dagen tot een week
Maar ik had er al een toen ik uit het ziekenhuis liep ;-)
Vraag even aan je arts voordat ie begint
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jep, weer begonnen...:-(
Dat hangt er vanaf wie de verstandskies verwijdert. Als het een eenvoudige zaak is, doet de tandarts het zelf en zal je bovenstaande voorschriften goed kunnen opvolgen. Haalt de orthodontist 'm weg dan zal er gewrikt moeten worden en is de pijn nadat de verdoving uitgewerkt is veel erger en kan je beter thuis blijven, want je wil dan met niemand spreken. Ook zal je blauwe plekken hebben ten gevolge van het wrikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zus had haar verstandskiezen laten verwijderen, alle vier. Het was een werkelijk drama.
Ze kreeg een abses in haar wang, ter grote van een tennisbal. Maar toen ze net terug was, eerst dik en later blauw. Jezus, het was net of ze mishandeld was. Maar ja, kaakchirurgen zijn slagers.
Dus zo overdreven is het niet. Als er gewrikt moet worden, dan komen er blauwe plekken. Niet leuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wellicht ten overvloede, maar kaakchirurgen kunnen uiteraard ook zeer kundige voorzichtige artsen zijn!