Kunnen implantaten verwijderd worden?

onze buurman heeft implantaten,die hij ws niet goed onderhouden heeft en die ook niet goed ingezet waren in zijn bovengebit
nu zijn deze door bacterien en parodontitis zo erg aangetast dat die verwijderd moeten worden anders gaan de bacterien naar het hart of nog erger de hersenen
hij wil vragen als deze ingreep op een operatiekamer mag gebeuren
hij vermoed dat de implantoloog dit wil doen op de praktijk mag dit zomaar op de praktijk gebeuren,kan zo een client niet bezwijken (van pijn?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat de patiënt in kwestie een second opinion aan vragen , de huis arts kan daar vaak advies in geven . Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat lijkt mij niet verstandig omdat de huisarts een soort betweter is alles denkt die beter te weten en jij moet luisteren en accepteren.

Het beste antwoord

Als je het hebt over een implantoloog, dan is dat iemand die is opgeleid als tandarts of kaakchirurg. Van die mensen kan je verwachten dat ze een goede inschatting kunnen maken of een bepaalde ingreep uitgevoerd kan worden in een eigen praktijk of dat behandeling in een ziekenhuis beter is.

Patiénten bezwijken niet zomaar en zeker niet aan pijn. Een bevoegd implantoloog is tevens bevoegd arts en kan dus verdovende middelen gebruiken en pijnstillende medicatie voorschrijven.

Blijkbaar is je buurman onzeker en/of twijfelt hij aan de capaciteit van de behandelaar. Waarschijnlijk is het verstandig dat hij eerst het gesprek met de behandelaar aangaat. Wellicht kan dit hem geruststellen.