Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat mijn dochter van 1 jaar nu al 2 kiezen heeft?

Toegevoegd na 26 seconden:
En er heeeeel erg hangerig en vervelend van is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, net zoals het heel normaal is als een kind met een jaar nog geen tand in de mond heeft - zoals mijn beide kinderen. E worden zelfs wel eens kinderen met tandjes gebóren !. Okee, het zijn wel uitzonderingen (maar die heb je altijd), maar ze vallen helemaal binnen wat nog normaal is.

En ja, vervelend en hangerig zijn hoort wel een beetje bij tandjes krijgen, maar er zijn natuurlijk nog vele omstandigheden denkbaar waardoor een kind daar last van kan hebben. Beetje verkouden, feestdagenstress, allemaal dingetjes die wel weer voorbij gaan en niet ernstig zijn.

Zolang ze goed blijft eten en drinken en plassen , nieit uitdroogt, geen hoge koorts of rare uitslag krijgt en 's nachts nog lekker slaapt, zou ik me er geen zorgen over maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Letterlijk van een site geciteerd: "Er is geen vaste leeftijd aan te geven wanneer het kind tandjes krijgt, de een is hier wat vroeger mee dan de ander."

Ik denk dat hetzelfde bij kiezen geldt. Die hangerigheid en vervelendheid ligt hem totaal niet aan het doorkomen van de kiezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, dat kan heel goed.,
mijn zoontje is nu 1.5 en heeft nu al bijna de mond helemaal vol.
mijn zoontje had er ook altijd veel last van, dat is normaal.
er zijn wel druppels en zalfjes voor, dat helpt wel wat.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Dat kan, dat hangerige en vervelend zijn is logisch, is ook geen pretje als je kiezen/tanden doorkomen.

Om de pijn een een beetje te verminderen kun je haar chamodent (homeopathisch) druppels of tabletjes geven.

Maar niet te vergeten troost haar/hem als ze pijn hebben!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding