Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang blijft na het trekken van een kies het ontstane gat bestaan?

Een kleine drie weken geleden is bij mij een kies getrokken en nu is er nog een duidelijk gat zichtbaar. Is dit normaal en zo ja, hoe lang duurt het voordat het gat minder wordt/verdwijnt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
22.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor dat is normaal.

Bij mij is in mei van dit jaar een kies getrokken.
Ik heb nog ongeveer 2 maanden het gat gevoeld (dat met je tong altijd 10 groter aanvoelt dan het in werkelijkheid is).
Daarna heb ik er geen aandacht meer aan besteed, en nu, 4 maanden later, zit er nog een kleine inkeping, maar is verder helemaal genezen en dicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zult altijd een deuk in je kaak blijven voelen. Die wordt wel minder in de loop der jaren, maar verdwijnen doet ie niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet waar.
De deuk verdwijnt helemaal.
Wel slinkt je tandvlees in het gebied van de getrokken kies, maar dat is iets anders.
Ik heb 2 kiezen die heel lang geleden getrokken zijn, en het kaakvlees is keurig recht maar smaller geworden.
In ht gebied van de kies die 4 maanden geleden getrokken is zit nu nog een piepklein inkepinkje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb na bijna twintig jaar nog steeds deuken, Skusme. Doei!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi!
Wat versta jij onder 'deuken' dan??
Ik kan er echt geeneen ontdekken in mijn mond hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een deuk is een deuk is een deuk... Ik heb gewoon nog steeds deuken in mijn kaken. Ik kan er goed mee leven hoor, no prob, Zo zie je maar dat de eigen situatie uitgangspunt is voor iedereen, jij deukloos en ik met deuken, en we hebben allebei gelijk. En mijn mond is de jouwe niet (gelukkig maar ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan dus allebei! zoals gezegd de ene mond is de andere niet.
wat ook gebeurt, mijn ervaring, is dat je tanden en kiezen door de extra ruimte van de getrokken kies/kiezen een beetje uit elkaar gaan staan en dan heb ik het over mijn 2 grote voortanden, altijd keurig naast elkaar en nu een spleetje ertussen. heel fijn. :(

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding