wat zijn de machtigingsvoorwaarden voor het laten plaatsen van een klikgebit in de bovenkaak?

Ik sta op het punt om implantaten te laten plaatsen voor een klikgebit waarvoor een machtiging nodig is van vgz. Ik heb contact gehad met vgz en gevraagd wat de redenen zouden kunnen zijn dat de machtiging afgekeurd zou kunnen worden, ofwel de voorwaarden van die machtiging. Kunnen of willen ze niet zeggen.
Bij navraag bij protheticus en implantoloog krijg ik verschillende antwoorden.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Gebit
1.9K

Antwoorden (1)

Een klikgebit wordt alleen vergoed vanuit het basispakket van je zorgverzekering wanneer er sprake is van een tandeloze kaak die dusdanig geslonken is dat er geen goed passende reguliere prothese, zoals een kunstgebit, meer te maken is.
Uitgebreider gezegd: om in aanmerking te komen voor vergoeding door de zorgverzekeraar dient u aan een aantal voorwaarden te voldoen. De belangrijkste drie zijn:
• U dient geen eigen tanden en kiezen meer te hebben
• Uw kaak dient ernstig geslonken te zijn
• Een optimaal vervaardigd regulier kunstgebit biedt geen uitkomst.
SimonV