mijn voortand is afgebroken wat kan ik het beste nu drinken voor tegen de pijn,warm of koude drank??donderdag kan ik pas terecht bij de tandarts

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk kun je het beste niet al te koud én niet al te warm drinken. Zowel koude als warme dranken kunnen bij gevoelige tanden (en dat is je tand wel als hij is afgebroken) voor meer pijn zorgen. Het beste kun je waarschijnlijk water of andere vloeistoffen drinken die een beetje op lichaamstemperatuur zijn, dat is immers dezelfde temperatuur die er is in je mond zelf. Verder voorzichtig met eten: niet al te koude of warme dingen eten, geen harde broodjes of dingen die je af moet bijten.

Verder kun je paracetamol nemen tegen de pijn, eventueel nog in combinatie met een NSAID als ibuprofen of naproxen. Lees wel de bijsluiter voor je dit soort middelen gebruikt, en ga nooit over de maximale dosering heen. NSAID's mogen niet met elkaar gecombineerd worden, maar paracetamol en NSAID's mogen wel samen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen van beide. Matig warm of op kamertemperatuur suikervrij en zuurvrij drinken zal het beste voelen. Niet ijskoud en niet loeiheet.
Amadea
11 jaar geleden
Lauwe drank met een rietje, en dan aan de zijkant van je mond. Mocht je moeite hebben met kauwen; maak dan met Bambix of een beetje Brinta een dun papje, dit kan je met een dikker rietje 'eten'.

Beterschap!