Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan bij het kauwen van kauwgom je nood kronen los komen?

Ik bedoel dus die tijdelijke kronen, voordat het origineel geplaatst word.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ja want ze zijn zo bevestigd dat ze er weer makkelijk afgehaald kunnen worden als je de originele kronen krijgt dus...........even geen kauwgom;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Noodkronen zitten veel losser dan definitieve kronen. Reden daarvan is dat ze ook makkelijk losgehaald moeten kunnen worden als de definitieve kroon na enkele weken geplaatst gaat worden. Noodkronen worden dan ook vastgezet met een zachter cement.

Doordat de noodkroon ook wat ruimer om de tand/kies valt en door het gebruik van tijdelijke cement is de kans aanwezig dat de noodkroon te vroeg loskomt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als het zeer doet, bijvoorbeeld bij kou en warmte, kun je de noodkroon tijdelijk vastplakken met bijv. tandpasta of (suikervrije) kauwgom. De tandarts kan de noodkroon weer goed vastzetten.
(Lees meer...)
Pieter2011
11 jaar geleden
ja dat zou ik maar niet gokken die liggen er zo uit.
Ik durf met vaste kronen al geen kauwgom te nemen.
Ben als de dood dat ze los gaan. Ik zou maar even geen kauwgom nemen anders zit je zo bij de tandarts.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
volgens mij kan dat niet als hij goed geplaatst is,het kan wel als het een noodvulling is ,dat heb ik wel eens gehad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt beter geen kauwgom nemen, neem iets anders een klein zuurtje of dropje, als je behoefte hebt om iets inde mond te hebben. altijd beter dan die kauwgom. Sterkte met je nood kronen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding