Waarom doen ze bij tandpasta een stukje folie over het dopje?

Altijd zit er een stukje aluminiumfolie over het uiteinde van een tube tandpasta. Waarom is dit?
Tandpasta is bacteriedodend. En de draaidop verkomt uitdroging van de tandpasta lijkt me zo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
2.5K

Antwoorden (6)

Dat is om te voorkomen dat mensen in de winkel met hun vingers aan de tandpasta kunnen komen om de lekkerste uit te zoeken, of dat grapjassen er al slierten uit knijpen bijvoorbeeld.
Hygienische redenen dus eigenlijk, je kunt nu niet bij de tandpasta tot je het stukje folie eraf hebt gehaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was me net voor, een vergelijkbaat antwoord. Ik zou je plussen als dat kon met de app. App mag trouwens wel een keer geupdatet worden!
Cryofiel
11 jaar geleden
Daarvoor dienen toch de "zegels" (plakkers) die bijvoorbeeld over de rand van de dop van de pot pindakaas zijn geplakt? Je moet namelijk aan de buitenkant al kunnen zien of er niemand met het spul heeft zitten rommelen. Als je er thuis pas achter komt, kun je de tube niet meer terugbrengen naar de winkel. Verder is deze beveiliging voor zover ik weet alleen verplicht voor voedingswaren.
Amadea
11 jaar geleden
Kon het helaas ook maar bij deodorant en parfum. Je wilt niet weten hoeveel meisjes die in de winkel gebruiken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jongens óók hoor .....
En ze worden nog nijdig als je zegt dat dat niet mag .... erg vervelend ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gut ik dacht dat ze daar testers voor hadden ;)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Tester? In de supermarkt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Parfum? In de supermarkt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha
Dan weet je dat de tube nieuw is .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De draaidop sluit niet perfect af. Vooral draaidoppen die, om het de gebruiker makkelijker te maken, maar een klein beetje hoeven te worden gedraaid om los te komen, kunnen een beetje "lek" zijn.

Normaal gesproken, bij jou en mij thuis, is dat geen probleem. Maar tijdens het transport wordt er soms flink gesmeten met de pallets waar de grootverpakkingen tandpastatubes opstaan. Het aluminiumfolie zorgt ervoor dat de tandpasta ook tijdens hevige schokken in de tube blijft.
Cryofiel
11 jaar geleden
Zodat mensen in winkels niet de dop er af draaien en wat tandpasta uit spuiten. Dus een folietje om de consument "gerust" te stellen.

Ik persoonlijk vind het altijd fijn als het afgedekt is, ook met gel, creme of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bewijs dat het nieuw en ongebruikt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
om uitdrogen te voorkomen, helemaal korrekt.