Als de tandarts een tand trekt bij je wanneer vanaf wanneer mag je dan weer alcohol drinken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
Wil je dit weekend weer lekker zuipen? ;)

Antwoorden (4)

De dag erna mag je weer gewoon drinken en eten maar zou toch oppassen met overmatig alcohol.
Alcohol verdunt je bloed en vergroot zo de kans op een nabloeding. Trouwens alcohol en sigaretten belemmeren in het genezingsproces dus misschien een paar daagjes maar niet drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol ontsmet,dus de andere dag kun je gerust een neutje nemen hoor.kijk overal waar te voor staat is niet goed maar zo,n vreselijke wond is het nu ook niet.
12 jaar geleden
De Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (NMT) adviseert om roken en het drinken van alcohol de eerste dag ná de ingreep "tot een minimum te beperken". Je mág dus wel alcohol drinken, maar het beste kun je daarmee 24 uur wachten. Ook de uren daarna kun je beter nog even voorzichtig zijn.
Pieter2011
12 jaar geleden
Je mag gewoon 's avonds weer drinken, dan is het bloed in het wondje wel weer gestold. Succes!