Wat is goed om te spoelen?

Ik heb behoorlijk ontstoken tandvlees
is gekomen na het plaatsen van een brug.
Wat kan ik gebruiken om het te laten genezen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Kan ook geirriteerd tandvlees zijn,
maar het doet behoorlijk pijn.

12 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De apotheek heeft een middeltje daarvoor. Weet niet hoe het heet, maar als je het probleem uitlegt ga je zo met een flesje naar huis. En het helpt ook nog...

Het beste antwoord

een sterk borreltje! verdoofd en ontsmet .of je het doorslikt laat ik aan jou over! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Ha Ha ik drink niet,maar m.n vrouw wel,hoe los ik dat op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zeggen altijd; drink met maten !!
heb je veel maten? ;-)
burgos
12 jaar geleden
Leuke oplossing.

Andere antwoorden (4)

Met een oplossing van 3% Waterstofperoxide spoelen.
Voor meer info zie toegevoegde link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! Houd wel rekening met een, in mijn ogen, bijkomend nadeel van dit goedje: je kunt er bruinige aanslag van op je tanden krijgen. Het gaat na verloop van tijd wel weg hoor, maar is niet erg mooi.
Naar de drogist gaan en vragen om "Bocasan".Dat zijn kleine zakjes met een ontsmettingsmiddel wat je in water oplost en waarmee je je mond kunt spoelen waardoor de ontsteking verdwijnt.Dat gebruiken de tandartsen hier ook voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bocasan is al enige tijd uit de handel.
http://www.mijnmedicijn.nl/mondspoeling-reiniging/bocasan.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom dat weet blijkbaar niemand .Op internet lees je niets over bijwerkingen,integendeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is het uit de handel. De fabrikant P&G heeft er voor gekozen om geen aanvraag in te dienen om het product als geneesmiddel te registreren. Dit is vrij kostbaar. Vandaar deze keus.Het stond al geregistreerd maar er moest een nieuwe aanvraag worden ingediend. De kosten wogen niet op tegen de opbrengst. Vandaar deze keus. De werkstof is natriumperboraat. Er is nog al wat discussie over de werking van het product en de veiligheid.
Met Perio-aid 2 tot 3 keer per dag sprayen op de ontstoken plek, 5 dagen lang. Dit is te halen bij de apotheek. Aanbevolen door de tandarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamillethee (lauw) wil ook nog wel eens helpen, in ieder geval om te verzachten! Gebruik het om te spoelen en spuug het dan weer uit - het lijkt mij niet zo`n lekker idee om het door te slikken. Al weet ik ook wel dat de maag dat wel weer afbreekt, maar toch 8-)