als je met een rietje drinkt krijg je dan mindersnel gaatjes en hoe komt dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (3)

Het frisdrank gaat niet langs je tanden maar direct in je keel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het koolzuur (de prik) gaat minder langs je tanden, dus je tanden worden minder erg beschadigd.
Dit zorgt ervoor dat eventuele gaatjes minder snel verschijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de bacteriën in de frisdrank maken geen direct contact met je tanden en daarom krijg je minder snel gaatjes.