is er een manier dat ik mijn hechting zelf kan knippen bij een ontstoken kies?

Ik ben 6 dagen terug naar de tandarts geweest om mijn kies te laten trekken. ik heb sinds na de verdoving enorm pijn en elke dag word het erger. de verdikking verplaats zich hellemaal over de hechting heen. de tand die naast de getrokken kies is zit ook los door dar het tandgebit niet meer aan vast zit. ik durf niet meer terug maar zou graag wel self de hechting eruit zin te krijgen. is er ook misschien is vloeibaars wat ik kan kopen zodat do wond wat sneller geneest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
9.7K

Antwoorden (6)

Nee, dit moet je niet zelf doen. Dit is HET moment om WEL terug te gaan naar je tandarts. Een ontsteking die doorslaat in je kaak is een echt risico voor je gebit, en zelfs je gezondheid.

NU een afspraak maken. En nee, ik ga je niet zeggen dat het prettig wordt. Maar 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' is het gezegde. niet zelf gaan rommelen. Nu naar de tandarts om de boel te laten reinigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt direct terug naar de tandarts. Misschien kan hij je wel doorverwijzen naar de kaakchirurg die je dan onder zijl kan brengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Kommerzijl, Pieterzijl, of Oudezijl?
Inderdaad terug naar de tandarts. Vraag of hij je kan verdoven voordat hij iets doet. Dan voel je geen pijn.

Heeft hij je geen Corsodyl mondspoeling voorgeschreven? Dat gebeurt meestal na het trekken van een tand/kies.
Bel anders eerst je tandarts om advies, dan is de eerste stap gezet, en ben je misschien wat minder bang!
Succes, en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou heel snel een afspraak maken,ik heb hetzelfde gehad en ik had kaakbotontsteking,dus een goede tip bel vandaag nog!sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je nu helemaal b......
Zo snel mogenlijk naar de tandarts.
Je komt er toch terecht, kan je echt
niet mee blijven lopen joh.
12 jaar geleden
Je moet iig de wond met een zachte tandenborstel meepoetsen want hoe schoner het is hoe minder last je ervan hebt. Het kan ook zijn dat je last hebt van alveolitis (kaakbotontsteking) en dan kan de tandarts de wond spoelen met waterstofperoxide.. De hechting zou ik ook door de tandarts laten verwijderen. Morgen bellen dus!