Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een manier dat ik mijn hechting zelf kan knippen bij een ontstoken kies?

Ik ben 6 dagen terug naar de tandarts geweest om mijn kies te laten trekken. ik heb sinds na de verdoving enorm pijn en elke dag word het erger. de verdikking verplaats zich hellemaal over de hechting heen. de tand die naast de getrokken kies is zit ook los door dar het tandgebit niet meer aan vast zit. ik durf niet meer terug maar zou graag wel self de hechting eruit zin te krijgen. is er ook misschien is vloeibaars wat ik kan kopen zodat do wond wat sneller geneest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Nee, dit moet je niet zelf doen. Dit is HET moment om WEL terug te gaan naar je tandarts. Een ontsteking die doorslaat in je kaak is een echt risico voor je gebit, en zelfs je gezondheid.

NU een afspraak maken. En nee, ik ga je niet zeggen dat het prettig wordt. Maar 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' is het gezegde. niet zelf gaan rommelen. Nu naar de tandarts om de boel te laten reinigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt direct terug naar de tandarts. Misschien kan hij je wel doorverwijzen naar de kaakchirurg die je dan onder zijl kan brengen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Kommerzijl, Pieterzijl, of Oudezijl?
Inderdaad terug naar de tandarts. Vraag of hij je kan verdoven voordat hij iets doet. Dan voel je geen pijn.

Heeft hij je geen Corsodyl mondspoeling voorgeschreven? Dat gebeurt meestal na het trekken van een tand/kies.
Bel anders eerst je tandarts om advies, dan is de eerste stap gezet, en ben je misschien wat minder bang!
Succes, en sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou heel snel een afspraak maken,ik heb hetzelfde gehad en ik had kaakbotontsteking,dus een goede tip bel vandaag nog!sterkte ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je nu helemaal b......
Zo snel mogenlijk naar de tandarts.
Je komt er toch terecht, kan je echt
niet mee blijven lopen joh.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je moet iig de wond met een zachte tandenborstel meepoetsen want hoe schoner het is hoe minder last je ervan hebt. Het kan ook zijn dat je last hebt van alveolitis (kaakbotontsteking) en dan kan de tandarts de wond spoelen met waterstofperoxide.. De hechting zou ik ook door de tandarts laten verwijderen. Morgen bellen dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding