Geeft een tandarts ook garantie op zijn werkzaamheden?

Krijg niet de indruk. En verdenk die van mij ervan dat hij dat woord niet kent. Althans niet voor zijn werk. Wel voor die dikke auto van hem. Is dit correct?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Over garantie is niets bepaald. Het is wel fair om een vulling die na een week losraakt kosteloos te herstellen. Een tandarts heeft een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, natuurlijk geeft een tandarts garantie op een behandeling. D.w.z. als b.v. een vulling een week erna er al weer uit komt zetten, dan zal hij zijn werk opnieuw en gratis moeten doen.

Maar of dit nog zin heeft bij je huidige tandarts, vraag ik me af. Als je problemen hebt met zijn "dikke auto", dan is er blijkbaar iets mis met de vertrouwensrelatie, en kun je beter naar een andere tandarts gaan.

Hoe je dit soort zaken, bij klachten en geschillen het beste op kunt lossen, kun je te weten komen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP) tel: 0900 20 25 012
Ze kunnen je daar adviseren, welke weg je het beste kunt bewandelen.

Hieronder een meer algemene link naar zaken als klachten over je tandarts.
http://www.tandartsennet.nl/patienteninfo/klachtenregeling-voor-patienten.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goeie tandarts geeft inderdaad garantie op zijn werk, althans de mijne wel. Hij verleent een dienst waar jij voor moet betalen, dan mag je verwachten dat die dienst correct is uitgevoerd.