Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet ik vloeibaar eten?

ik heb sinds 4 dagen een beugel en kan daarmee niet kouwen. daarom zoek ik lekker vloeibaar eten. ik heb geen trek meer in brinta en smoothies.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lastig, ik zat ook met dat probleem vorig jaar.
Wat ik vooral at, is vla of vanilleyoghurt ed, meer is er eigenlijk niet. Je kan ook kwark of pudding eten.
Daar krijg je wel al snel genoeg van. Wat ik deed, is gewoon zacht brood en bijvoorbeeld een eierkoek nemen, heel voorzichtig, desnoods op sabbelen en doorslikken.
Na een tijdje kan je normaal brood eten en een beetje kauwen, maar tot die tijd is het een beetje improviseren.
Je kan ook een drinkontbijtje kopen, met fruit erin enz.
Of neem dat mee naar school. Maar wat je niet moet doen is een maaltijd overslaan!
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

soep,
is lekker pittig en het vult tenminste.
Misschien ook even pureren maar je hebt tenminste een andere smaak
(Lees meer...)
12 jaar geleden
pudding, pap, soep, aardappelpuree met meer melk dan is dat makkelijker af te slikken en daar appelmoes bij is weer ff iets anders. Verder zorgen dat je genoeg blijft drinken. Dit is iets van een paar dagen en dan kan je weer enigszins normaal eten. sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vorig jaar ook een jaar e\met zo'n ding rond gelopen ( ja ik weet het...45jaar...) en be de eerste dagen doorgekomen met chipolata puddinkjes en drink ontbijtjes. Eigenlijk best lekker, naar de eerste weken wel 4 kg kwijt geraakt :-). Kwam er ook weer bij gelukkig.

Suc6 met je bekkie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M`n dochter mocht na een kaakoperatie een paar weken niet kauwen. Toen hebben we ook gewoon allerlei vast voedsel gepureerd met een staafmixer en zo`n hakmolen voor ui of kruiden.
En dan niet alles door elkaar, maar apart, dus sperziebonen, gehakt, aardappel en dat apart. Je kunt dat wat smeuig maken met appelmoes, maar ze vond ook gehakt of bonen met tomatenpuree lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drinkontbijt, vla en soep bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stampotten soep pasta
Je moet wel gaan kauwen alleen niet hard. Deze dingen zou je zelfs zo kunnen doorslikken maar je kan het ook rustig kauwen om te oefenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding