Wat moet ik doen als me kies er net uit is en ik wil al het bloed weghalen hoe moet dat

Ik wil het weten m'n kies is er net uitgegaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (7)

Vaak is het gewoon veel drinken (water dan weliswaar) voorzichtig eten gaat vanzelf weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door drinken stimuleer je het bloeden en blijft het bloeden.
Niks warms eten en bloeden is goed dan groet het slenner dicht ;) (in de mond geneest alles het snelste)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kies er net uit is kun je het bloeden stelpen door een uur op een gaasje dicht te bijten. Ga vooral niet spoelen want dan spoel je het stolsel uit de wond. Je mag wel water drinken of het bloed uitspugen. Bij eventuele nalast kun je een paracetamol nemen. Kijk ook een beetje uit met poetsen vandaag en als het een grote wond is kun je beter pas morgenochtend weer poetsen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet vandaag niet te hete en/of te koude dingen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste antwoord inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, van mij een +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit advies geven we ook zelf aan onze patiënten :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja wij geven dit advies inderdaad ook, en eventueel als je een monoject spuitje hebt meegekregen of mondspoeling vanaf morgen voorzichtig spoelen zodat het niet gaat ontsteken. :)
Glas water, beetje zout erbij. Flink roeren. Dan je meerdere malen spoelen tot het glas leeg is. Het zoute water stopt het bloeden en ontsmet en voorkomt de kans op een ontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst een keer speolen en dan je speeksel om het tandvlees doen. Het speeksel heelt het wondje heel snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen vegetariër bent kun je het gewoon doorslikken. Je hoeft er verder niets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stopt het bloeden na ongeveer twee uur niet vanzelf? Leg dan een dubbelgevouwen verbandgaasje of een opgerolde katoenen zakdoek op uw wond. Bijt hier ongeveer een kwartiertje op. Houdt de bloeding niet op? Neem dan contact op met uw tandarts.

Als het bloed in de wond goed kan stollen, geneest de wond het beste. Met spoelen verwijdert u het stollende bloed. Daarom mag u de eerste dag uw mond NIET SPOELEN.
Drinken mag natuurlijk wel.