Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom voelt je tandvlees altijd dik en pijnlijk aan na het flossen?

Ik flos me niet vaak en heb ook ontstoken tandvlees. Nu flos ik wel, en dan bloed het. Kort daarna voelt het altijd als het waren strak, dik en pijnlijk aan na de flosbeurt. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
10.5K
Amadea
12 jaar geleden
Dat van jou misschien, maar dat van mij niet. In het algemeen gesteld klopt de vraag dus niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Floss steeds langs de randen en niet met volle kracht richting tandvlees.
Voor ontstoken tandvlees zou ik echt even naar tandarts of mondhygiëniste gaan. Een ontsteking zit er niet zomaar. Je redt het niet met alleen flossen, want ook voor het poetsen van de tandranden is een bepaalde techniek . Misschien doe je daarmee iets verkeerd. Soms kun je ook beter flossborsteltjes gebruiken, die zijn er in heel veel maten, of met tandenstokers het gebied rond het tandvlees als het ware masseren.
Laat er even naar kijken en vraag advies. Daar zijn die mensen voor om je te adviseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat je het tandvlees dan als het ware een beetje omhoog drukt en dat geeft een naar gevoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft al aan dat je niet vaak flostte. Nu wel, dus misschien moet je je tandvlees ook even de tijd gunnen om te genezen/herstellen. Het kan ook aan je flosdraad of pinnetje liggen wat dan te dik is voor de ruimte tussen je tanden en kiezen. Dan zou je eens kunnen kijken naar dunner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je flosdraad met wax, zo niet ga dat eens proberen en iedere dag flossen, ook als je geen problemen hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding