Ik heb elastiekjes in mijn beugel maar kan helemaal niet eten

Ik heb sinds gisteren elastiekjes, maar het doet zoveel pijn dat ik niet eens kan eten.
Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
15.8K

Het beste antwoord

Heb ik ook maar dat is hetzelfde verhaaltje als de beugel. Als je die net hebt doet het pijn maar je went eraan. Dus wachten en misschien de elastiekjes uit doen als je moet eten??
Anders zachten dingen zoals banaan,blender drankjes en soep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik heb ook een beugel en ik heb blauwe elsatiekjes tussen mijn kiezen de eerste dagen doet het heel erg pijn (je kiezen) maar het went wel na een week
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit went wel. Je moet nu gewoon zachte dingen eten, of je eten in de blender doen. Dat ziet er alleen niet zo smakelijk uit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doorzetten en volhouden vrees ik. Het doet een dag of 2 erg pijn. Daarna wordt het snel minder. De pijn vertelt je een ding: Het werkt, er staat kracht op je tanden, en dat voel je!

Voorzichtig eten, vooral zachte dingen helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat zoals de andere ook al aangaven echt wennen, in de tussen tijd is het het fijnst om zacht voedsel te eten en je mag paracetamol gebruiken tijdens de ergste klachten.
Blijft het echt pijn doen kun je ook met je Orthodontist bellen om te overleggen , misschien is er een minder pijnlijke tussen oplossing .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T went idd al zou je denken van niet had ik oowk
Je kan ze tijdens t eten toch ff uit doen en daarna weer in zolang t pijn doet ?
Succes :) ik ben gelukkig al van m'n beugel af :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag de elastieken gewoon uit doen tijdens het eten.
Bij mij zaten ze vroeger op een positie waarmee ik helemaal niet kon eten, dus toen moesten ze ook uit.
Dit kan helemaal geen kwaad.

Hierboven zie ik antwoorden van: doe het in de blender...
Dat is totale onzin, want je moet uiteindelijk een sterk gebit ontwikkelen, en dan is het niet goed om dingen in de blender te doen.
Ook met tandenpoetsen kunnen er soms plekjes gaan bloeden. Dan is het juist goed om in die gevallen daar goed te poesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mond moet wennen aan de druk, dus de eerste tijd zal het pijnlijk blijven, neem een paracetamol dat helpt