Hoe lang blijf je van een beugel echt last hebben?

er is vandaag een beugel bij mij geplaatst.
eerst deed i niet zo'n pijn, maar het wordt steeds erger.
neemt dit na een paar dagen af of blijf ik hier last van houden?
zo niet, en er wordt een ander draadje ingezet, heb je dan weer even lang last of is dat iets korter?
en als ik b.v. een paracetamol ga slikken als het te erg wordt, blijf ik dan de hele tijd slikken omdat ik er niet aan wen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het is een slotjesbeugel van het nieuwe type, zo een witte, dus hij valt niet zo op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
8.6K

Het beste antwoord

Ik heb 2 jaar een slotjesbeugel gehad. Daar ben ik nu van af.
In het begin deed het inderdaad heel erg pijn en kon ik enkel pap eten. Deze erge pijn trok na 3 dagen weg. Daarna had ik er nog een paar weken last van, maar dat was het. Dan ben je er aan gewend en heb je er geen last meer van.
Als er een ander draadje in wordt gezet, afhankelijk van hoe strak ze hem aantrekken, doet het een beetje pijn. Dat is maar 1 of twee dagen en niet zo erg.
Natuurlijk wen je eraan. Ook als je paracetamol slikt. Dat is enkel om de pijn te verlagen. Die beugel blijft gewoon in je mond zitten hoor!
Ik raad je wel af om veel paracetamol te slikken. Een paar kan geen kwaad, maar als je het lange tijd (echt maanden) elke dag slikt, dan treden er bijwerkingen op. Zoals dat je weerstand minder wordt en dat je last kunt krijgen van asthma. Schrik alsjeblieft niet te erg en neem nog gewoon paracetamol, maar niet elke dag een heel jaar lang.

Ik heb nog een tip. Als je een balspel gaat doen waarbij de bal in je gezicht kan komen, doe dan voordat je gaat sporten een beetje was op je slotjes. Anders heb je grote kans op een bloedlip...

De pijn is maar een paar dagen, en daarna voelt de beugel alsof hij er altijd heeft gezeten.
Hij is er bij mij nu uit en ik moest zelfs heel erg wennen zonder!

Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ben nu een half jaar van mijn beugel af na deze 3 jaar gehad te hebben. De pijn die je in het begin hebt is vreselijk, maar na een paar dagen zal deze al een stuk minder tot weg zijn.
Als de draad bij je volgende bezoek aan de orthodontist weer wordt aangespannen, zal je weer last hebben van de pijn, maar niet zo erg en lang als in het begin.
Neem gerust een paracetamol in, dit stilt de pijn voor een paar uur en kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoontje heeft er ook 1 en die heeft er een paar dagen last van gehad na het erin zetten.Wel werd die van hem om de 14 dagen strakker gezet en dan had hij weer een paar dagen last ervan.
Paracetamol zou ik alleen nemen als ik ging slapen als je hem dan in moet houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij deed het altijd pijn als ze m aangedraait hadden! Dat duurde dan een paar dagen en dan ebte het weer weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pijn blijft een paar dagen en is daarna weer over, maar je kan het homeopathisch middel Arnica innemen of mondspoeling innemen dat hielp wel goed bij mij ik zou het aan de orthodonst vragen of aan je tandarts.

Ik kan je geen advies over paracetemol geven aangezien ik dat toen zelf niet heb ingenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik met mijn slotjesbeugel 2/3 weken