Wat is verstandig om te eten als je deze week een blokjesbeugel krijgt?

En ook om niet te eten.Mijn dochter krijgt deze week een blokjesbeugel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Even een extra uitleg ik bedoel als je blokjesbeugel geplaatst is!!!!!!!!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.2K

Het beste antwoord

De orthodontist zal wel vertellen wat ze zowiezo niet mag hebben bv cola, omdat dat de lijm oplost.
De eerste week doet het erg pijn, en kan ze dus beter zachte dingen eten, misschien maaltijdsoep met brood en dan lekker soppen.
Of pasta, rijst.
Voor tussen de middag kun je gewoon brood meegeven, misschien alleen de korstjes eraf snijden, ga je daarmee effe gezellig naar de eendjes in de buurt of zo, om de korstjes te voeren.

Houd er wel rekening mee, dat ze elke keer na het aandraaien van de beugel door de orthodontist, weer erg pijn kan hebben, dat was bij mij tenminste wel het geval.

Ik was elke keer net gewend aan de pijn, kon ik al weer terug om dat rot ding aan te laten aan draaien, een beugel was voor mij dan ook verschrikkelijk.

Ik hoop dat u dochter er niet zo'n last van gaat krijgen.
Maar uiteindelijk is een mooi recht gebit het wel waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb ht zelf ook , als je het erover hebt dathet niet tussen je tanden blijft zitten moet je geen kauwgom en appel , kan ook nog wel eens vast zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soep is handig, en macaroni. Zolang er maar niks hards in zit. In de eerste week doen je tanden helse pijn, dus je wilt het liefst niet dat ze iets als een appel hoeft te eten. Voor de fruitinname kan je smoothies maken. 's ochtends kan ze (oldschool) pap eten, of cornflakes. Tussen de middag kunnen boterhammen op zich wel, maar als dat niet gaat kan ze een beker yoghurt meenemen met een zakje suiker oid, om op te lepelen). 's avonds zo min mogelijk harde dingen, en dingen die achter je slotjes blijven zitten zijn ook vervelend. Bij mij bleef spaghetti altijd zitten, dat is niet heel fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap de min niet dus van mij krijg je een+. Aan te vullen met een gekookt eitje, wel zo klein mogelijk, want happen blijft pijnlijk.
Wanneer je zo'n beugel hebt is het eten van appels lastiger. Het afhappen zal niet zo makkelijk meer gaan. Dus nu ze er nog geen heeft..... geniet ervan zo lang het kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op eten hoef je pas te letten als je de beugel daadwerkelijk hebt. Om je dochter nu al eet berperkingen op te leggen lijkt me meer waanzin dan noodzaak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf loop ik ook met een beugel rond, en ik weet hoeveel pijn het deed in de eerste paar dagen. Vlak voor dat je de beugel krijgt, is het slim om nog wat te eten, omdat het gebit de rest van de dag erg pijn kan doen, en je waarschijnlijk nauwelijks wat kan eten.
In de eerste dagen toen ik een beugel had, at ik voornamelijk rijstepap, brinta, en bliksoep.
Ik vond het vreselijk, maar na 3 dagen trekt de pijn wel weg.
Het aandraaien van de beugel deed bij mij niet zoveel pijn als bij de eerste keer erinzetten, maar ook was het vervelend met eten.
Maar het mooie is van de beugel, dat na een paar dagen het resultaat al zichtbaar wordt, en je het weet waarvoor je het gedaan hebt.