Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe behandel je blaren in je mond tgv gebitsprothese?

Mijn gebitsprothese is vandeweek gerebased. Nu heb ik daar blaren van op de plekken waar de prothese te strak zit. Ik moet terug naar de tandtechnieker om het gebit te laten bijslijpen. Maar hoe kan ik zo snel mogelijk van die blaren afkomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
35.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Het gebit zoveel mogelijk uitlaten en de blaren laten genezen. Gaat vanzelf, je kunt het niet versnellen.
Is heel vervelend en pijnlijk.
Ga maar gauw naar de tandtechniker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het aften zijn (geworden) dan kun je bij de apotheek pyralflex halen. Dit is een middel op basis van rabarber maar het werkt wel (bijt enorm).

Verder morgenvroeg even de tandarts/tandtechnieker bellen om te vragen wat je het beste kunt doen, zij moeten er verstand van hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaan kussentjes die je tussen je gebit plaatst, deze nemen de druk weg, zijn verkrijgbaar in de drogisterij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf ook last van gehad. Ik moest ook wachten op een afspraak de beste remedi is je gebit zo veel mogelijk uit houden en zo snel mogelijk laten bij slijpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat tandpasta op je vinger doen en de zere plekken masseren, daarna niet je mond omspoelen.
Je prothese zoveel mogelijk in houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spoelen met Bocasan van Oral B .
Verkrijgbaar bij apotheker of drogist.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding