Hoe behandel je blaren in je mond tgv gebitsprothese?

Mijn gebitsprothese is vandeweek gerebased. Nu heb ik daar blaren van op de plekken waar de prothese te strak zit. Ik moet terug naar de tandtechnieker om het gebit te laten bijslijpen. Maar hoe kan ik zo snel mogelijk van die blaren afkomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
35.6K

Antwoorden (6)

Het gebit zoveel mogelijk uitlaten en de blaren laten genezen. Gaat vanzelf, je kunt het niet versnellen.
Is heel vervelend en pijnlijk.
Ga maar gauw naar de tandtechniker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het aften zijn (geworden) dan kun je bij de apotheek pyralflex halen. Dit is een middel op basis van rabarber maar het werkt wel (bijt enorm).

Verder morgenvroeg even de tandarts/tandtechnieker bellen om te vragen wat je het beste kunt doen, zij moeten er verstand van hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaan kussentjes die je tussen je gebit plaatst, deze nemen de druk weg, zijn verkrijgbaar in de drogisterij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf ook last van gehad. Ik moest ook wachten op een afspraak de beste remedi is je gebit zo veel mogelijk uit houden en zo snel mogelijk laten bij slijpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat tandpasta op je vinger doen en de zere plekken masseren, daarna niet je mond omspoelen.
Je prothese zoveel mogelijk in houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spoelen met Bocasan van Oral B .
Verkrijgbaar bij apotheker of drogist.