Mijn dochter heeft als peuter heel laat haar melktanden gekregen. Zal nu ook laat gaan wisselen ?

Haar eerste melktand kwam pas door op negen maanden. En twee maanden later kwamen de rest van haar melktanden er door .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

De leeftijd dat de tandjes doorkomen, die gegeven worden in boekjes en op het consultatie bureau zijn maar gemiddelden, gemiddeld is het 6 maanden dat het eerste tandje doorkomt, 9 maanden is daar niet zo veel vandaan en dus niet echt een uitzondering.
Je kan er dan ook vanuit gaan dat rond het 6de en 7de jaar ze gaat wisselen, die marge is sowieso al veel ruimer dan bij de eerste tandjes.

Dus het antwoord op je vraag, niets van te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, het tijdstip van doorkomen van de blijvende tanden is niet afhankelijk van het doorkomen van de melktanden.

http://www.ggdlimburgnoord.nl/GGD_NML_C01/default.asp?modid=523&itemid=0&time=-1