Kan ik mijn gele tanden tegengaan door te poetsen?

Ik heb binnenkort een controle bij de tandarts, maar mijn tanden zijn aardig geel. Als ik nou de komende maand heel goed mijn tanden poets. Zullen ze dan binnen deze maand witter worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Antwoorden (2)

De enige oplossing is een whitening tandpasta gebruiken in plaats van een normale tandpasta. Best 3 keer per dag tanden poetsen (direct na het eten).

Er zijn andere middelen om je tanden te bleken zoals gebruik maken van bleken van zout maar daarbij neem jij risico's.

Om gelere tanden te voorkomen, mag je absoluut niet roken. Geen of minder thee/koffie drinken, er zijn ook bepaalde medicijnen die voor gele tanden zorgen, etc.

Als je deze regels volgt dan is het mogelijk dat je wittere tanden krijgt. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij werkt whitening tandpasta niet, ik denk dat het meer een verkooppraatje is, ik heb er ook nog nooit iets positiefs over gehoord. Wat wel werkt is je tanden eens goed schoon te laten maken door een mondhygiënist, deze verwijderd tandsteen en maakt je tanden zo schoon als mogelijk, verder geeft hij of zij je adviezen over het goed poetsen, wat beter gaat met een elektrische tandenborstel en ragers en/of stokers en advies over tanden bleken, indien zij dat ook nodig acht, of als jij daarom vraagt. Verder worden je tanden geler naarmate je ouder wordt, daar kun je niet veel aan doen en werkt het poetsen ook niet tegen. Je kunt ook nog opletten dat je niet teveel thee, koffie en rode wijn drinkt, dat verkleurd de tanden ook, net als roken. Je tandarts stoort zich echt niet aan gele tanden, wel aan een vieze adem en onverzorgd gebit. Poets je tanden dus altijd 2 keer per dag goed. Voor jezelf, dat is goed voor je gezondheid, voor je uitstraling en voor je gebit. In 1 maand poets je ze niet witter, wel schoner.