Ik heb nu een draadje achter mijn tanden van de orthodontist, groeien mijn tanden weer terug/scheef als ik dit weg laat halen?

Als ik het weg wil laten halen, kan een nachtbeugel dan een goede vervanging zijn om het scheefgroeien tegen te gaan? Ik wil namelijk eigenlijk niet mijn hele leven hiermee rondlopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.3K

Antwoorden (9)

dat ligt er aan wat de orthodontist adviseert. er was een jongen die 3 jaar een beugel had en een draadje kreeg. na een poosje liet hij dat draadje weer verwijderen. binnen de kortste keren stonden ze tanden weer terug bij af. 3 jaar beugel voor niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat dat draadje gewoon zitten want het is een stuk makkelijker dan een nachtbeugel, na een tijdje merk je het njieteens meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kreeg. te horen van mijn ortho dat je het draatje de rest van je leven moet laten zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf ook, al een jaar of 4 nu. Je went er echt aan, dan heb je er geen last meer van. Ik ken wel iemand die een keer 's nachts wakker werd en toen hing dat draadje een beetje los. Bij de ortho langs geweest en besloten om hem niet meer in te laten zetten. Nu heeft hij geen draadje meer, maar zijn tanden staan verder nog gewoon goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou m erin! Uit ervaring...: mijn bovenste draadje knapte en mn tanden staan niet recht meer, hoektand gaat naar voren staan. Zonde!!! De ta zei dat het niet erger zou worden. Toen moest ik drie jaar geleden mn verstandskiezen laten trekken en zei de tandarts dat die ruimte natuurlijk opgevuld zou worden met de andere tanden. NOT dus, alles wordt nog meer naar voren gedrukt. Dus hou m erin!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het draadje weg laat halen dan is er inderdaad een grote kans dat het beugel dragen voor niets is geweest. Je tanden zijn gewend om op een bepaalde manier te groeien en als ze geen hulpmiddel hebben dan gaan ze gewoon verder. De nachtbeugel is geen goede vervanging helaas voor het stoppen van scheefgroeien.

Je moet jezelf afvragen of het je waard is om al die moeite van het nemen van een beugel teniet te doen door de draadjes te verwijderen. Niemand ziet het en als men het ziet 9 van de 10 mensen hebben het zelf ook. Het draadje zit niet in de weg en het zorgt er voor dat de boel mooi op zijn plaats blijft. Dat moet toch ook wat waard zijn.

Heb je na onze antwoorden nog steeds zoiets van ik wil ze dr uit. Bespreek het met je orthodontist. Hij / zij is een specialist en kan je vast adviseren over eventuele alternatieven.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draadje is levenslang. Die tanden willen toch weer terug in de oorspronkelijke stand.

Kom je voor e beugel, dan wordt daar niet over gerept. Hier niet. Alleen gewezen op het feit dat je steeds langs moet komen en over die nacht beugel. Maar dan zou je denken dat je klaar was. Echt niet. Dat rotdraadje blijft!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat hem er in aub!
Ik heb het nooit gekregen, maar nu 15 jaar later zijn mn tanden langzaam weer aan het terug kruipen Dus ik mag weer aan een beugel!
Jippie ( not)

En een nachtbeugel ga je echt niet de rest van je leven dragen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf al 15 jaar draadjes boven en onder en merk er inmiddels niks meer van pas nog eentje opnieuw vast laten zetten maar nooit laten verwijderen wand je tanden gaan zeker weer fout staan