Er is voor de tweede keer een tandvulling eruit gevallen, wat kan ik het beste doen?

Ik wil wisselen van tandarts omdat gister voor de tweede keer een vulling eruit is gevallen, maar moet ik het terugplaatsen dan door mijn huidige tandarts laten doen? Is het normaal dat vullingen eruit vallen, kan het aan mijn gebit liggen of ligt dat als het vaker gebeurt door de tandarts?

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is niet hetzelfde gaatje.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb gebeld, ze hebben volgende week woensdag pas tijd!

12 jaar geleden
in: Gebit
16.7K

Het beste antwoord

Als het een grote vulling is die er uit is gevallen dan kan er te weinig tandbeen staan om nog een goede hechting te krijgen. Is er nog aardig wat over dan kunnen er bij een kies pennetjes in gezet worden, bij een tand kan dat moeilijker zijn.
Misschien kun je aan een andere tandarts een second opinion vragen en aan de hand daarvan beslissen of je overstapt.
Je kunt niet zomaar zeggen dat je een slechte tandarts hebt.

Toegevoegd na 1 dag:
Dat je pas over ruim een week kan hoeft geen probleem te zijn. Ik zou alleen zolang taai en hard snoepgoed mijden en direct na het nuttigen van de maaltijd of een snoepje of zoete drank even poetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk was het een lastig gaatje om te vullen. Als je wilt jun je wisselen van tandarts, gewoon de nieuwe bellen en vragen of je er patiënt kan worden. Maar overweeg wel even of je je huidige niet te makkelijk veroordeelt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het feit dat een vulling twee keer loslaat, wil niet zeggen dat je geen goede tandarts hebt.
Soms is de vorm of ligging van een gaatje erg lastig, en moeilijk houdend te vullen.
Als je teruggaat naar je tandarts, zal deze waarschijnlijk gaan kijken op welke manier de vulling dit keer wel zal 'houden'.

Kortom: Wat kun je het beste doen?
Gewoon teruggaan naar je eigen tandarts, en hem of haar opnieuw laten kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vervelend is dit!
Ga terug en bespreek je irritatie hierover. Dan kan de tandarts je uitleggen wat de reden is. Het zou niet hebben mogen gebeuren, twéé keer!
Opnieuw een vulling en dan ben je hiervan af...hoop ik van harte voor je!! Gaat het weer niet goed, dan echt een andere tandarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft niks met een slechte tandarts te maken! Het kan altijd gebeuren dat de (vooral grote) vulling eruit breekt of evt stukje van de tand zelf! De tandarts doet er dan weer alles aan om die vast te zetten, en als het een erg grote is is misschien een kroon een optie?