ik heb een betalingsachterstand bij mijn huidige ziekenfondsverzekering.Kan ik overstappen naar een andere ziektekosten verzekering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Categorie 'Gebit' lijkt me niet de meest logische...

Antwoorden (3)

Nee, daar geldt een wettelijke regeling voor. Je mag alleen overstappen regulier einde van het jaar en bij specifieke gevallen tussentijds (18 jaar worden, trouwen/scheiden, en in/uit collectiviteit) altijd wordt er een check gedaan voordat je overstapt op betalingsachterstand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt overstappen mits je éérst je achterstand betaalt. Ook als je een aflossingsregeling hebt afgesproken, kun je pas overstappen als die regeling afgerond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regulier is het niet mogelijk, ben zelf iemand die aanvullende medicatie nodig heeft, en je kunt maar 1 keer per jaar overstappen. * 1 neem contact op met je huidige verzekeringsaanbieder om een betalingsregeling te treffen (en daar zijn ze vaak toe bereid namelijk) * 2 zoek op internet naar de polis die voor jou de dingen dekt die je nodig te hebben. * 3 in mijn geval wordt Concerta niet vergoed door mijn vorige verzekeraar... * 4 leg je probleem voor aan het Juridisch Loket en vertaal daar EERLJK je verhaal... leuke praatjes doen ze niks mee, want je zult toch met een eerlijk antwoord moeten komen, en de gemeente kan je zorgpolis overnemen, met korting...