Hoe heet dat spulletje om te zien of je wel goed je tanden poetst, het is fluoriserend en laat zien waar je je tanden moet poetsen?

Ik kreeg advies van mijn tandarts op basis van het fluoriserende spulletje dat achterbleef op mijn tanden (mengsel met water) na het poetsen. Lijkt mij heel handig om weer eens te gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3K

Het beste antwoord

Tandplak verklikker.

Die roze pilletjes waarmee je kan zien waar je tandplak heb zitten op je tanden.

Toegevoegd na 32 minuten:
Online redelijk goedkoop:

http://www.tandartsplein.nl/winkel/C8/plakverklikkers.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik haatte dat spul altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, jij kreeg je tanden slecht schoon? De waarheid is soms hard :p

Andere antwoorden (1)

Ik ken geen fluoriserend spulletje, maar ik heb wel van die rode pilletjes.
Ik ga eens kijken.
Die heten Disclosing tablets 'Red Cote'.
Hier te vinden.
http://kleingoed.dentalair.nl/?p=cat&prd=16820&cat=147

Bij de drogist of apotheek vragen om plakdetectie.