Hoelang duurt het voordat het afgebroken stukje bot na het uittrekken van mijn kies eruit groeit/afgestoten wordt?

Dinsdag kies laten trekken, nu zit er nog een stukje bot/kies naast het getrokken gat. Het schijnt vanzelf afgestoten te worden, maar hoelang duurt zoiets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
55.1K

Antwoorden (4)

Dan is je tandarts nogal ruw aan het werk gegaan als je bot zou zijn afgebroken. Je houdt na het trekken van een kies een groot open gat over waarbij jij je kaak kunt voelen. Dat is wat je mogelijk voelt.
Zoveel mogelijk proberen aan de andere kant te eten, zodat er geen etensresten in het gat terecht komt. Daarna goed spoelen met water na het eten.
Na 1 week gaat het gaat geleidelijk aan dicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het met een verstandskies, stukje wortel afgebroken (en niet omdat de tandarts ruw was, maar omdat die wortel duidelijk al aangetast was).
De wond is gewoon dichtgegaan, en dat stukje is zoet blijven zitten.
Op foto's zie je er niets meer van, dus het is vermoedelijk afgebroken door de jaren heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan wel enkele weken duren .
Het ligt eraan hoe diep dat stukje nog zit .
En de wond moet van binnenuit genezen .
En dan wordt het stukje bot er vanzelf mee uitgewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al terug contact opgenomen met je tandarts? Het zou kunnen dat het onschuldig is, en inderdaad vanzelf afgestoten wordt. Maar ik heb ook zoiets gehad bij het uittrekken van een kies, en het stukje is achteraf door de tandarts moeten verwijderd worden. Dat ging vrij makkelijk en moest niet verdoofd worden.