Is teveel 'tandenstokeren' slecht voor je?

Laatst bij de tandarts gaven ze me advies mee minimaal elke dag met een tandenstoker mijn mond schoon te maken.

Kan het kwaad om dit meer dan 1 keer per dag te doen? want ik vind tussen mijn tanden wroeten stiekem wel een beetje fijn tijdens het tv kijken oid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.1K

Het beste antwoord

Als je je tandvlees met rust laat kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

1 tot 2x daags kan geen kwaad.
niet teveel wroeten en frommelen, pas op voor bloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Waarom oppassen voor bloeden?
paulus811
12 jaar geleden
krijg je niet van tandenstoken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zelfs "normaal" als het af en toe bloed. Niks aan de hand! Moet je eens een bezoekje brengen aan mondhygiënist....daar kom ik meestal bloedend vandaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de mondhygiëniste doet toch iets anders dan met tandenstokers prikken. ik kom ook bloedend bij de mondhyg. vandaan, echt erg. misschien is het idd wel niet zo erg..
Nee, dat is niet slecht. Maar neem wel echte tandenstokers, die driehoekige stokjes van jordan zijn prima. Maar geen ronde prikkers gebruiken!

Wat echt super is zijn tandenragers, te koop bij de witte tandenwinkel (zie onder)

Toegevoegd na 1 minuut:
deze dus, lekkerder ragen vind je niet

Toegevoegd na 40 minuten:
Och man ik heb zelf de blauwe, heeeeeeeeeeeeerlijk!
12 jaar geleden
niet te enthousiast met een tandenstoker tussen je tanden wroeten maar rustig en beheerst de etensresten er tussen uit halen