waarom steeds enkele dagen wachten om een ontzenuwde tand te bewerken ?

mijn tandarts heeft eerst een foto genomen om te zien of ik gaatjes heb, daarna een nieuwe afspraak gemaakt om een tand te ontzenuwen, dan werd de tand ontzenuwd en werd er tandwortelvulling ingestopt, en nu nog een afspraak om de definitieve vulling er op te plaatsen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Het beste antwoord

Soms kan een wortelkanaal ontsteken na een behandeling. Daarom krijg je tijdelijk een noodvulling. Na de volgende behandeling is het dus duidelijk dat er geen ontsteking is ontstaan. Vandaar deze periode er tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan stopt hij er een zenuwdodende pasta in en een noodvulling. Als je dan terugkomt zal hij een soort ronde rasp het wortelkanaal schoonmaken om de laatste restjes zenuw er uit te halen. Ik kies er zelf altijd voor om in de zenuw zelf te verdoven en het kanaal gelijk schoon te maken en de vaste vulling er in te doen. Van de methode met een noodvulling hou ik altijd pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn nog jonge tandarts zegt dat hij een nieuwe methode gebruikt waarbij het verwijderen van de zenuw en daarmee bestrijding van de ontsteking rondom de wortelpunt in EEN keer wordt gevolgd door de definitieve vulling.
Geeft volgens hem beter, definitief resultaat.