Ik heb sinds maandag erge pijn aan mijn boven en onder kiezen, ik vraag me af wat dit kan zijn?

ik heb al een foto laten maken bij de tandarts en daar zagen ze geen ontsteking maar ik blijf er last van houden. de tandarts dacht dat ik misschien een hele nacht met mijn kiezen op elkaar heb gedrukt maar mijn gezin denkt dat dit toch niet kan. Het duurt nu al te lang!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (5)

Je bent verkoude je bij holten zitten dicht, neusspree
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben niet verkouden hoor?
zit je niet toevallig als je je inspant of iets dergelijks altijd met je kiezen op elkaar gedrukt?

dat heb ik ook wel eens, als ik me ergens op moet concentreren, dan ga ik hard op mijn kiezen bijten.

Dat zou een reden kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet hoe het heet, maar het komt er op neer dat bepaalde 'micro-deeltes' in je gebit (vraag me niet wat het zijn) hun werk niet goed doen. Je kunt hiervoor speciale tandpasta kopen (van Elmex; 1 tube voor €4,50!!). Het is duur, maar schijnt te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
's nachts tanden knarsen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat ook zoiets als "aangezichtspijn". Daar zijn dan ook de tanden bij.
Ik zou bij de huisarts ook eens informeren.