Is fluoride slecht voor je? Of juist goed??

Sommige tandpasta zijn met en andere weer zonder fluoride. IkElf heb altijd de blauwe paradontax. Zonder fluoride dus. Als het slecht is waarom zit het er dan toch in? En als het goed is waarom zit het er dan niet in bij sommige??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Antwoorden (6)

Normaal gesproken is het zo, dat zolang je in de groei bent, je het best kunt poetsen met fluoride tandpasta.
Als je uitgegroeid bent heeft fluoride geen invloed meer, en kan je dus overschakelen op tandpasta zonder fluoride.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou fluoride geen zin meer hebben bij volwassenen?
jc54
13 jaar geleden
Hoe het precies zit weet ik niet, maar dit is informatie die ik van mijn tandarts gekregen heb, toen ik daar om vroeg, toen mijn kinderen klein waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger zeiden ze ook dat asbest een geweldig goed materiaal was....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom ziet niemand dan het verband tussen het gebruik van fluoride en onstekingen van neus en bijholtes??
jc54
13 jaar geleden
Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen vrouwen, en van ontstekingen hebben zij nooit last gehad.
Fluoride is goed voor je tandglazuur. Het is niet zo goed om in grote hoeveelheden binnen te krijgen. Dus.. Uitspugen na het poetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fluor in een kleine concentratie om mee te poetsen
kan geen kwaad. nooit doorslikken.

zelf poets ik ook graag met Parodontax
de meest frisse tandpasta.

ik las dit in Wikipedia:
Een tube tandpasta voor volwassenen bevat een totale hoeveelheid fluoride die dodelijk kan zijn voor een kind als de complete inhoud tandpasta wordt opgegeten. Houd daarom te allen tijde alle fluoridepreparaten buiten het bereik van kleine kinderen.

goede vraag, zet je aan het denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Amerika is al jaren lang tandpasta met fluoride verboden omdat het kankerverwekkend zou zijn. Een vriendin van min is er trouwens allergisch voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Eh - en waarom fluorideren ze daar het drinkwater dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee, heb ik nooit gehoord/gelezen, is ook weer een goede vraag!!! :-)
fluoride beschermt je tandglazuur. het tandglazuur wat is afgebroken wordt nooit meer aangemaakt. Het gemiddelde fluoride is 1450 voor een volwassene. en dit is het belangrijkste factor in een tandpasta. of je nu met de tandpasta van aldi poets of met sensodyne. het gaat uiteindelijk om de fluoride gehalte van de tandpasta.

Toegevoegd na 1 dag:
fluoride is geen gif. teveel is schadelijk voor je. vandaar ook geen tandpasta INSLIKKEN.

bron: vrouw is tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fluoride is gif!!
Zoek het maar eens op.
Parodontax zonder fluoride gebruiken, smaakt vies maar is goed voor je tandvlees.