Sommige mensen knarsen tijdens hun slaap. Dit houdt in dat ze met hun tanden over elkaar heen schuiven, wat een knarsend geluid veroorzaakt. Vooral als dit met wat kracht gebeurt.

Een knarsbeugel voorkomt dit knarsen. Het is een stukje plastic dat je over je tanden heen legt, zodat je tanden niet beschadigen en het knarsen doet verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

M.i. is het een knarsplaat van harde kunststof, die op maat wordt gemaakt bij de tandarts. Je doet hem 's nachts in en hij klemt d.m.v. kleine afgeronde, metalen haakjes vast aan je bovengebit.
Door knarsen en klemmen kan het glazuur van de kies afschilferen en krijg je ook hoge slijtage aan de kiezen waarvan stukjes afbreken. Hoe eerder je hem gaat gebruiken des te beter. Eerst had ik er een van flexibele kunststof maar die verdeelt de druk niet voldoende.