Hoe haal ik mijn broer over toch naar de tandarts te gaan?

Mijn broer heeft een gaatje, heeft hier veel last van en is al tientallen jaren niet naar de tandarts geweest?
Hij heeft nu een grote angst ontwikkeld voor de tandarts. Zijn gebit ziet er verder wel goed uit. Hoe krijg ik hem toch over die drempel om naar de tandarts te gaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je hoeft van de tandarts geen schrik te hebben.Je zult hem toch aan het verstand moeten brengen dat zijn tanden zijn leven lang mee moeten gaan.En vraag hem maar eens wat hij doet, als hij in zijn auto een lelijke deuk heeft .Deze zal hij er wel uit laten halen nog al kost het wat,maar ja deze hoeft ook zijn leven niet lang mee te gaan.Maar een gebit wel.

Een angsttandarts is een goede tip inderdaad. Daarnaast kan je ook uitzoeken bij je zorgverzekering wat over je tandartsverzekering gaat wat je vergoed krijgt en wat niet.Of je een angsttandartsvergoed krijgt kan je ook in de voorwaarden van de polis nakijken.

Zorg dat je met inlevingsvermogen met hem praat en hem (zijn angst) niet veroordeelt. Een reactie als, kom, het valt allemaal wel mee, het stelt niets voor e.d. zal hem niet helpen en je hebt kans dat hij dan de hakken in het zand zet. Zoals hierboven al aangegeven, een angsttandarts aanbevelen. Zoek dit voor hem uit, en biedt aan om met hem mee te gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100