Door wie worden tandartskosten betaald, als men in een verpleeghuis is opgenomen?

Als iemand is opgenomen in een verpleeghuis en men vraagt aan een tandarts langs te komen, omdat niet in staat is er heen te gaan, wie betaalt dan de kosten? Valt dit onder de AWBZ?

11 jaar geleden
in: Gebit
2.1K

Antwoorden (3)

Voor zover ik het begrijp valt dit onder de awbz.

Bij de indicatie behandeling en verblijf in één en dezelfde instelling bestaat er aanspraak op mondzorg in het kader van de AWBZ.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier zitten wel wat haken en ogen aan. laat je goed voorlichten!!
Hangt er van af of zijn of haar zorgverzekeraar die kosten dekt. Kijk in de polisvoorwaarden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zodra men in een verpleeghuis wordt opgenomen valt de huisartsen zorg onder de aangesloten verpleeghuisarts. Hierdoor hoef je je niet meer te laten registreren bij een huisarts.

Voor de mondzorg ligt dit anders. Bij sommige verpleeghuizen wordt komt er wel af en toe een tandarts langs die de mensen ziet en de nodige hulp biedt.
Dit kun je bij de verpleging navragen of bij de verpleeghuisarts die als arts verantwoordelijk is voor jou vader/moeder.