Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een manier om grijze haren weer pigment te laten krijgen?

Ik ken helaas niemand van mijn leeftijd die grijs aan het worden is en begon een paar weken geleden een paar grijze haren tegen en nu worden het er steeds meer, waarschijnlijk door vermoeidheid omdat elke dag op locatie werken met long COVID veel energie vraagt. Uit veel verhalen las ik dat Fo-ti , paba , nad+ en quercetine / fisetine het kunnen vertragen of zelfs het pigment terug te krijgen al klinkt dit te optimistisch. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik hoorde van alles over stem cell therapy maar kan er niks over vinden

Ritsuka
8 maanden geleden
Haarverf kan altijd
Anna95
8 maanden geleden
Zonder haarverf …
Ritsuka
8 maanden geleden
Pigment weg is weg, dat komt niet terug
tinus1969
8 maanden geleden
Grijs worden heeft weinig tot niets te maken met voeding of vermoeidheid. Het is vooral ouderdom.
redhouse
8 maanden geleden
Langdurige stress kan een oorzaak zijn van grijze haren, dus...
HeerVoldemort
8 maanden geleden
@tinus1969 Hmm ouderdom, ik vind 27 nou niet bepaald oud. Zo oud was mijn nichtje toen ze grijs werd.
Castle
8 maanden geleden
Het is vaak ook genetisch. Sommige mensen zijn op vroegere leeftijd (zoals ik) al grijs. Er zijn geen smeersels, shampoos, pillen of wat dan ook dat pigmentverlies omkeert. U kan (laten) verven of accepteren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing