Kom ik veel meer aan met kerst vanwege overgewicht?

Ik ben 18 en heb overgewicht. Ik zit nog net in obesitas graad 1. Kerst avond hebben we gegourmet daarna ben ik 30 min gaan hardlopen en heb ik 300 kcal verbrand. Vandaag 1ste kerstdag hadden we een 5 gangen menu met voorgerecht,soep,hoofdgerecht en twee toetjes. Afgelopen avond heb ik 1 uur hardgelopen en 530 kcal verbrand. Ik vraag me echt af kom ik veel meer aan met kerst omdat ik overgewicht heb?

4 maanden geleden
Pieterke
4 maanden geleden
Ik zou me niet zo druk maken over die ene keer veel meer eten. Volg je de rest van het jaar inmiddels wel een dieet?
Ritsuka
4 maanden geleden
Lieve schat, je klinkt heel erg obsessief. Het is niet gezond om zo bezig te zijn.
Kerst is maar een paar dagen per jaar, en je bent alleen maar aan het stressen nu.
VraagAntwoord66
4 maanden geleden
Lijnen moet niet je leven beïnvloeden. Kerst is maar 1x per jaar. Maar er zijn wel 200 gebeurtenissen 1x per jaar waarvoor een uitzondering mogelijk is.
Ik denk niet dat iemand met obesitas meer aankomt als iemand zonder. Dat is een beetje afhankelijk van je genen en of je daarna beweegt (wat je dus hebt gedaan). Je zou eigenlijk de kcal moeten tellen en dan kijken of die 300 en 500 er tegen weggestreept kunnen worden

Antwoorden (1)

Nee, niet meer als iemand zonder overgewicht. Als je 1 kilo extra aan zou moeten komen, moet je boven wat je normaal eet, zo'n 7000 kcal moeten eten. En je kerstdiner moet wel heel erg zwaar zijn om dat te halen.
En dat geldt voor mensen die 50 kilo wegen, en hetzelfde voor mensen die 100 kilo wegen. Dat zijn heel wat toetjes en glazen wijn
4 maanden geleden