Hoe stop ik met binge eten?

Ik heb al een hele tijd last van eet buien. Binnen no time kan ik zonder dat ik dat echt wil, ontzettend veel eten naar binnen werken. Achteraf voel ik me hier ook slecht over. Ik wil gewoon weer normale hoeveelheden eten en niet steeds eetbuien hebben, en er al helemaal niet aan toegeven. Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit tegen kan gaan?

11 maanden geleden
1.3K
Pieterke
11 maanden geleden
Zoek uit wanneer je die vreetbuien krijgt. Wat er bijvoorbeeld aan voorafgegaan is, of je je ergens zorgen over hebt gemaakt, veel stress hebt gehad enz. Doe dit eventueel met behulp van een psycholoog. Afleiding zoeken op het moment dat er zo'n vreetbui aankomt kan ook helpen.
Ritsuka
11 maanden geleden
Ga naar de huisarts, die kan je doorverwijzen naar een specialist. Hier heb je professionele hulp bij nodig.
Ritsuka
11 maanden geleden
Ik zie dat je 10 maanden geleden ook al vergelijkbare problemen had. Heb je in de tussentijd hulp gezocht?
tinus1969
11 maanden geleden
Eens met Ritsuka, zoek professionele hulp.
Verder, dit soort binge-eten kan een gevolg zijn van streng dieten. Je volgde blijkbaar een 1000-kcal dieet?
Antoni
11 maanden geleden
@Pieterke, om eetbuien meteen vreetbuien te noemen vind ik zeer ongepast!
Pieterke
11 maanden geleden
@Antoni: Oké maar ontzettend veel eten lijkt m.i. toch veel op veel een vreetbui.
Anoniem112255
11 maanden geleden
@tinus1969 Ik volg geen streng dieet, of überhaupt een dieet
Cryofiel
11 maanden geleden
Als je al een jaar worstelt met je eetgedrag, is het tijd om hulp te zoeken.

Zolang je doet wat je deed, zul je krijgen wat je kreeg.

Antwoorden (1)

Zoals een ander die mij al helaas voorwas al zei, is het altijd goed om i.p.v. ongezonde dingen, zoals snoep en drop, chips en andere zoute snacks, of veel chocola, bijv. Standaard snoeptomaatjes, wortels, blauwe bessen, radijsjes, noem zo maar op, in je koelkast heb liggen. Dit soort eten is makkelijk te pakken, want je hoeft het niet te bereiden, snijden, of zoiets te doen. Je pakt het en eet het, net als snoep of chips, maar dan gezond en vaak ook goedkoop, en zelfs, als je er echt veel van houdt, ook nog eens lekkerder. Koop eens een keer een bakje snoeptomaatjes of blauwe bessen; proberen kan geen kwaad! En als je geen slecht eten in huis hebt, kun je het ook niet snel binnenkrijgen.
11 maanden geleden