Is het goed om 140-150 gram eiwitten per dag te eten of is dat te veel?

Hallo ik doe aan kracht training in de gym ik ben 17 en 1.78 en 57 kilo ik ga binnenkort beginnen met serieus bulken en wil
In 2 maanden 70 kilo aan tikken. Ik moet 4300 kcal per dag eten dat is haalbaar omdat ik een shake ga maken van 2500 kcal gezonde shake met chiazaad zonnebloem pitten melk weight gainer pindakaas havermout avocado en een banaan maar deze shake bevat alleen al 85 gram eiwitten ik met zal met mij normale voeding gedurende dag ook wat eiwitten binnen krijgen en ik ben bang dat ik dan teveel eiwitten ga innemen en mijn vraag is dus of dat niet slecht is zo een 140 gram max 150 gram eiwitten per dag dus kan dat of niet?

Bedankt

een jaar geleden
2.3K
tinus1969
een jaar geleden
Zoveel aankomen in korte tijd is niet gezond, en vaak ook niet mogelijk. Niet iedereen kan bulken.
tinus1969
een jaar geleden
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Protein_poisoning
Tmmrmrmskk
een jaar geleden
Oh Bedankt ik had overal al gezocht en kon maar geen duidelijk antwoord vinden en ik denk dat ik het maximaal op 125 gram per dag moet houden (57x2.2) kcal was dus geen probleem voor mij maar de eiwitten dus wel
tinus1969
een jaar geleden
Ik denk dat de kcal ook een probleem is - dat krijg je gewoon niet weg en je lichaam gaat dat niet opslaan.
Niet iedereen kan bulken.
tinus1969
een jaar geleden
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/02/22/bulken-nieuwe-trend-van-te-veel-eiwitten-in-combinatie-met-extr/
Sanne334
een jaar geleden
Vooral de kcal is echt veel te veel. Begin eens met 1000 minder. 13 kg in twee maanden is ook verre van realistisch. Als je het al weggewerkt krijgt elke dag heb je een reële kans dat je lichaam op de een of andere manier gaat protesteren. Dus doe het maar gewoon niet. Beter wat meer de tijd er voor uittrekken.
Ritsuka
een jaar geleden
Als eerste: wie heeft jou dit voorgeschreven? Of doe je maar wat aan de hand van iets wat je online las? Ten tweede: 13 kg in 2 maanden is heel lastig om te halen, en ik kan je garanderen dat dat bijna allemaal vet gaat zijn. Ten derde: wat heb je voor schema? Je kunt je wel volstouwen met eiwitten, maar je spieren moeten ook aan het werk gezet worden. Kijk eens op de website/Insta van Fit.nl en Bell Coaching voor fatsoenlijk advies, en neem een personal trainer & voedingcoach als je echt wat wilt bereiken.

Antwoorden (1)

Het is goed om 140-150 gram eiwitten per dag te eten. Dit is een gezonde hoeveelheid eiwitten die je lichaam nodig heeft. Het is echter belangrijk om te weten dat je ook andere voedingsstoffen nodig hebt, zoals vezels, koolhydraten en gezonde vetten.
10 maanden geleden