Waarom heb ik altijd honger?

Ik ben een jongen 18 jaar 1.91 lang en heb altijd honger. Ik eet genoeg maar kom ook nooit wat aan helaas, en wat ik ook doe ik blijf maar honger houden. Ik drink sowieso 2 liter water op een dag ik eet veel genoeg maar weinig helpt. Het enigste wat tijdelijk vult is yoghurt, veel pinda's of kaas, maar als ik me daarin vol eet duurt het nog geen 10 minuten en de honger is terug. Laatst had ik 3 borden vol avondeten op en had een lichtelijk vol gevoel ik vind dit raar heeft iemand een verklaring?

Ps heb geen lintworm en groei ook nouwlijks meer in de lengte. Breedte misschien een beetje.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Misschien is het een idee eens langs de huisarts te gaan en bloed te laten prikken. Soms kan daar nl. een lichamelijke oorzaak voor zijn. Ik heb bijv. diabetes en sinds ik daarmee bekend ben heb ik ook altijd honger.
tinus1969
4 jaar geleden
Dat je honger krijg van lintworm is een fabeltje. Wat is je gewicht? Hoeveel eet je daadwerkelijk op een dag?
Ga naar e huisarts en laat oa. je schildklier checken.
Ritsuka
4 jaar geleden
Als je honger blijft houden eet je dus niet genoeg. Ga eerst eens naar de huisarts, en vraag een doorverwijzing naar een dietist.

Antwoorden (3)

Leeftijd en lengte zegt niet alles. Je gewicht niet te vergeten ook vertel je niet wat je wel eet. *Ik eet genoeg maar kom ook nooit wat aan helaas* Wellicht is het te weinig.
Ga eens naar een diëtiste of eerst naar de huisarts, @Gebroikersnaam

Degene die kookt zou volkoren produkten in huis moeten halen, zoals pasta, brood, beschuit en zilvervliesrijst. Wanneer je alleen maar bv wit brood met jam eet dan vult dit niet. Koop volkoren brood en kaas en neem extra boterhammen mee overdag.
's Avonds kan je heel veel groente eten, dat vult, en al ben je lang, je hebt wellicht toch meer nodig omdat je nog in de groei bent.
Ook kan je verkeerde of te weinig goede dingen eten.
Eiwitten: eieren , magere zuivel en mager vlees geven langer een vol gevoel
Vetten: gezonde vetten zorgen voor een verzadigd gevoel. Te vingen in avocado, olijfolie, vette vis, noten en zaden.
Onregelmatig eten, stressen, uit verveling eten en er zijn nog meer oorzaken (zie bron)

Met 1.91 mtr ben je kennelijk nog niet uitgegroeid, je lichaam vraagt om meer eten. TENZIJ je iets mankeert. Geen lintworm zeg je. Ben je al bij de huisarts geweest?
Laat je toch maar eens checken, meten is weten!

Succes hoor.
Toegevoegd op 04 september 2019 20:49: bron
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Ik zou voorzichtig zijn met adviezen als de oorzaak van de honger niet duidelijk is. Verder; groente en pasta verzadigen niet: Tegen 'groei' honger helpt vooral eiwit (vlees, kaas, ei).
Polyphagie, ook bekend als hyperfagie, is de medische term voor overmatige of extreme honger. Het moet onderscheiden worden van een toegenomen eetlust na lichaamsbeweging of andere fysieke activiteit. Als je eet na lichamelijke inspanning, dan verdwijnt je hongergevoel. Polyfagie zal echter niet verdwijnen als je meer voedsel eet. Je hebt steeds een hongergevoel, ook nadat je gegeten hebt. In plaats daarvan moet de onderliggende oorzaak van de polyfagie worden behandeld. Dan zal ook het hongergevoel verdwijnen.Laat dit onderzoeken door je dokter!
4 jaar geleden
Hét antwoord kan niemand je geven.....dat kan alleen een arts na lichameijk onderzoek.

Als je echt nooit verzadigd raakt, kan dit namelijk meerdere oorzaken hebben. Stress kan een oorzaak zijn, slaapgebrek, te weinig rust, diabetes, te snelle werking van je schildklier, ongezonde voeding met weinig eiwitten, langzame caloriëen of variatie, medicatie enz.

Heb je verder geen klachten als slapeloosheid, stemmingswisselingen, moeite met de concentratie, aandacht vasthouden, het geheugen, hoofdpijn/wazig zien, maagpijn, veel zweten, vaak vermoeid zijn, kortademigheid, nervositeit, geen energie, weinig weerstand dus vaak verkouden of last van kwaaltjes/pijntjes, dan is de kans op een onderliggende ziekte of aandoening minder aanwezig en kan het eerder liggen aan een ongezondere levensstijl/voeding.
Probeer dan eens om gevarieerd te eten met veel vezels, eiwitten en langzame koolhydraten. Dit betekent dat je fruit en groenten moet eten, volkoren produkten, zivervliesrijst, mager vlees, peulvruchten en af en toe een stuk zalm of andere vette vis, vanwege de waardevolle voedingsstoffen/vetzuren.

Juist als je veel snelle koolhydraten en ongezonde vetten eet zoals witbrood of fastfood kan je al snel weer honger krijgen na het eten hiervan. Het gebrek aan waardevolle voedigsstoffen zorgt ervoor dat je geen verzadigd gevoel krijgt. Met meer vezels en eiwitten heeft je spijsvertering meer werk te verrichten en is daar dan ook langer mee bezig. Dit maakt dat je je meer en ook langer verzadigd voelt.

Toch zou ik me niet echt zorgen zorgen maken zolang je geen klachten hebt of ineens teveel overgewicht krijgt. Je hebt een behoorlijke lichaamslengte en misschien sport je veel? Dan kan het zijn dat je meer energie nodig hebt om genoeg brandstof te hebben.
Ik sta ook soms versteld wat mijn zoon altijd kan verstouwen zonder ook maar een gram toe te nemen in gewicht. Hij is ook bijna 2 meter en inmiddels 24. Kan nog steeds elk restje wat er is met smaak opeten en zoekt dan nog naar een toetje.
Wij zijn met drieën en ik kook altijd gevarieerd en gezond voor 4-6 personen. Mijn man en ik eten normale porties maar hij eet zeker altijd het dubbele en dat heeft hij altijd al gedaan.;-)