Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke voeding (drinken) kan je maagzuur voorkomen?

Ik bedoel hierbij geen tips zoals kleine beetjes eten, etc. etc. Maar bepaalde voeding (liefst drinken) die maagzuur voorkomt / snel verhelpt.

Amandelmelk is bv neutraal qua zuurtegraad, maar ik zoek meer iets verlagends.

1.9K
tinus1969
een jaar geleden
Waar heb je concreet last van? Maagpijn? Oprispingen? Wat zegt de huisarts?
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Ik ben vrijwel elke dag ontzettend misselijk. Als ik het lijstje afloop van symptomen van maagzuur, dan kan ik alles afvinken. Ik ben lang geleden naar de huisarts gegaan, maar daar kreeg ik te horen dat mijn klachten niets met elkaar te maken zouden hebben. Hij heeft uit "aardigheid" bloed geprikt (wat natuurlijk niks opleverde want daar zit het niet) en dat was het.
Amadea
een jaar geleden
Is de constatering dat de misselijkheid door maagzuur komt jouw eigen gedachte of is dat wel medisch onderzocht?
Ritsuka
een jaar geleden
Is er als eens gekeken of je een heliobacter infectie hebt?
VraagAntwoord66
een jaar geleden
@Amadea, Mijn eigen gedachte. Aangezien de dokters iemand met vage klachten liever afwimpelt dan helpt, ga ik maar op zelf onderzoek uit... @Ritsuka, Hoe wordt dat onderzocht? In bloed? Bloed is wel geprikt op van alles.
Ik ben 2x bij de dokter geweest. 1e x bloedgeprikt (geen resultaat), 2e x gaf hij aan dat ik eens zou moeten kijken naar bepaalde voeding
tinus1969
een jaar geleden
Dus terug naar de huisarts om te kijken of je helicobacter hebt, dan wel een andere maagzweer. Tegen helicobacter krijg je antibiotica; tegen andere maagzweren kun je maagzuurremmers slikken. Beide hebben bijwerkingen, zeker bij langdurig gebruik maagzuurremmers, dus eerst goed onderzoek.
Cryofiel
een jaar geleden