Hoe kan ik hongergevoel voorkomen?

Ik probeer gewicht kwijt te raken, wat helaas niet lukt.
Ik heb een tijd bij een diëtiste gelopen van wie ik een eetschema heb gehad.
Maar ik kan me er niet aan houden want het is in mijn ogen veelste weinig.
Nu probeer ik dus elke dag weer om minder te eten maar het lùkt gewoon niet.
Ik heb constant honger en ben 10 kilo te zwaar nu.
Ik wil zó graag wat gewicht kwijt.
Hoe zorg ik ervoor dat honger onder controle blijft?

1.6K
Ritsuka
2 jaar geleden
Het is niet minder eten, het is vooral anders eten.
Wat eet je nu op een dag?
Hoeveel groente en eiwitten krijg je op een dag binnen?
Amadea
2 jaar geleden
En behalve eten gaat het óók om bewegen. Maak elke dag een wandeling of fietstocht of ga naar een sportschool.
paulus811
2 jaar geleden
Wat Ritsuka zegt klopt. Vermijd suikers (en dus ook koolhydraten) en eet ongelimiteerd groenten, dan kun je gewoon geen honger hebben. Neem ipv broodjes eens Griekse yoghurt met zaden, blauwe bessen en aardbeien. Zit je goed vol van en bevat nauwelijks koolhydraten. Pas wel op met sommig zoet fruit zoals bananen etc., die zetten dan wel weer aan.

Antwoorden (1)

Het eten van (te) kleine maaltijden en kleine snacks kunnen je eetlust juist verhogen. Eet in plaats daarvan completere maaltijden die niet alleen maar uit eiwitten bestaan, maar ook (vezelrijke) koolhydraten en gezonde vetten bevatten.

Dit verzadigt beter, controleert je hongergevoel en zorgt voor minder schommelingen in je energie. Zorg daarom dat je regelmatig voldoende groenten, fruit, bonen, noten en zaden eet :)