Tijdens het sporten wordt er meer bloed naar de spieren geleid. Dat gaat ten koste van de toevoer naar de maag. Daarom is het niet aan te bevelen (veel) te eten vóór het sporten.
Dus waarschijnlijk duurt het langer of gebeurt het onvollediger.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat je het beste kan doen, is iets kleins eten voordat je gaat sporten. Als je al vroeg in de morgen gaat hardlopen, rond een uurtje of 9-10, kun je het best een banaantje eten zodat je net wat meer energie krijgt. Ik raad aan in dit geval de banaan ongeveer 20 minuten voor het hardlopen te nuttigen. Je zult net dat extra stukje energie ervaren tijdens de sport (hardlopen). Je maag verteert het eten sneller, omdat je meer beweegt. Persoonlijk raad ik aan om gewoon een uurtje te wandelen in het bos. Het kan namelijk zijn dat jouw lichaam eten sneller verteert bij wandelen. Ook is het beter als je eten wilt verteren door je hartslag op 1 tempo te laten slaan. Loop je constant op 5-6-7 km per uur? Dan verteert je eten sneller dan dat je gaat hardlopen! Succes :)