Wat kan ik doen om af te vallen en spieren op te bouwen tegelijk?

Hallo,

Ik ben 19 jaar, mijn lengte in 177 en ik weeg 71 kg.
Toen ik 16 was woog ik 81 kg en toen ben ik gaan afvallen, ik woog op mijn minst 65 kg voor even.
Mijn normale gewicht bleef telkens 71 kg, ik ben erg blij dat ik toen veel ben afgevallen en een heel anders mens daardoor ben geworden. (Niet meer verlegen, open en sportiever)

Maar mijn vraag is dus..
Ik heb eigenlijk nog wel een klein buikje die ik eraf wil hebben, en ik denk dat al zolang maar heb nu eindelijk de motivatie gevonden om er voor te gaan.
Ik vraag me af wat ik nou het beste kan eten en wat voor oefeningen ik kan doen.
Thuis heb ik een kamer waar ik sport met een loopband en plek om workouts te doen.
Ik hoorde dat je van Cardio niet zo goed afvalt en ik wil ook graag mijn figuur behouden want ik ben nog best blij met mijn figuur alleen net dat buikje dat eraf kan..
Ik ben al begonnen met eiwitshakes en veel sporten. Alleen ik wil weten of ik daardoor mijn doel ga behalen en wat ik nou eigenlijk misschien nog kan verbeteren (in mijn voeding, ik eet al wel gezonder).

Groetjes,
Annemarie

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Door meer eiwitten te gaan gebruiken dien je ook meer calorieën toe.
De eerste energiebron is suiker. De tweede (als opslag) vet. Eiwitten leveren ook calorieën.
Als je teveel eiwitten gebruikt, gebruik je minder energie uit de vetreserve.
Van alles niet overmatig gebruiken. In verhouding, dus.

Antwoorden (1)

In plaats van overtollig vet krijg je door training en intensief gebruik van je lichaam meer spiermassa. Je gewicht zal dus niet persé afnemen. De soortelijke massa van spieren is iets hoger dan van vet, dus je kunt zelfs iets aankomen. Het buikje waar je het over hebt kun je kwijtraken door gerichte buikspieroefeningen.. Het vetlaagje onder je huid zal slinken; de spiermassa zal toenemen. de huid, indien elastisch genoeg (afhankelijlk van o.m. leeftijd, roken) zal strakker worden. Jouw lengte en gewicht zijn mooi in evenwicht